CBS'in yayın platformu CBS All Access, yeni yüzü Paramount+ ile 4 Mart’ta faaliyete başlıyor. Paramount+’un pazara girmesiyle birlikte Disney, Warner Bros. ve Universal'dan sonra bir Hollywood stüdyosu daha stream savaşına girmiş oldu. Peki Paramount+’un hedefleri neler?
Stream pazarı son dönemde adeta altın çağını yaşıyor. Netflix’in öncülük ettiği yoldan ilerleyip çevrimiçi seyir platformu açmaya karar veren şirketlere her geçen gün yeni isimler ekleniyor. Bu şirketlerin önemli bir bölümü henüz Türkiye pazarına girmemiş olsa da yakın bir gelecekte bu durumun değişeceği çok açık. Netflix, Hulu, , , ve Amazon Prime gibi stream servisleri arasındaki yoğun rekabetin en çok izleyiciye yarayacağı net. Her biri atılım içinde olan tüm bu stream platformlara 4 Mart’ta Paramount+ da ekleniyor. Logosu dağ olan Paramount+'un sloganı da “Dağ gibi eğlence” olarak belirlenmiş. Paramount+’un pazara girmesiyle birlikte Disney (Disney+), Warner Bros. (HBO Max), Universal (Peacock)'dan sonra bir Hollywood stüdyosu daha bünyesindeki bir stream platformuyla işbirliğinde olacak. CBS All Access'in bütün şovlarını ve programlarını bünyesine alan Paramount+, yeni orijinal içeriklerle abone sayısını büyütmeyi hedefliyor.
CBS kanalının içeriklerini, orijinal yapımlar ve canlı spor yayınları gibi seçenekleri bünyesinde barındıran; ABD, Kanada ve Avustralya’da faaliyet gösteren CBS All Access, 8 milyondan fazla aboneye sahip. The Good Fight, Star Trek: Discovery, The Twilight Zone, Star Trek: Picard, The Stand gibi orijinal yapımlara ev sahipliği yapan CBS All Access, yenilenen yüzüyle orijinal içeriklere çok daha fazla yoğunlaşıp abone rakamını daha yukarılara çıkarmaya çalışacak. Paramount+ orijinalleri arasında 10 bölümden oluşan The Offer adlı mini-dizi oldukça dikkat çekiyor. Unutulmaz klasiklerden biri olan The Godfather üçlemesinin yapım aşamasına odaklanan bir dizi, Francis Ford Coppola, Bob Evans ve Mario Puzo ile birlikte The Godfather filmlerinin çekilmesinde önemli bir rol üstlenen Oscar ödüllü yapımcı Al Ruddy’nin prodüksiyon sürecindeki deneyimlerinden yola çıkılarak hazırlandı.
Hollywood’un önemli stüdyolardan biri olan Paramount'un da sahibi olan ViaomCBS, yeni stream platformu Paramount+'ın ABD ve Latin Amerika ülkelerinde 4 Mart'tan itibaren hizmete açılacağını duyurdu. Paramount+, İskandinav ülkelerinde 25 Mart'ta, Avustralya'da ise yıl ortasında hizmet vermeye başlayacak. Avrupa pazarı için şimdilik bir açıklama yok ama, Paramount+’un hızlı bir şekilde Avrupa pazarına girmesi bekleniyor. CBS All Access'ın reklamlı versiyonu ayda 5.99 dolar iken, reklamsız versiyonu 9.99 dolar olarak ücretlendiriliyordu. Henüz fiyat açıklamayan Paramount+’ın da en azından bir süre aynı fiyat üzerinden ilerlemesi bekleniyor. Amazon Echo ve Google Home cihazları ile aynı zamanda Android ve IOS tabanlı telefon, tablet ve TV'ye uyumlu olacak Paramount+, Oculus VR, Xbox ve PlayStation gibi cihazlarla da izlenebilecek.